13. dubna - historie a vývoj myší

6. dubna - seznámili jsme se s prací skeneru, vysvětlili si rozdíl mezi tabletem a touchpadem a ukázali jsme si podobné rysy ovládání levým a pravým tlačítkem

23. března - hodina odpadla

16. března - vysvětlili jsme si výraz PERIFERIE a ukázali jsme si nejznámější počítačové periferie, se kterými se budeme postupně seznamovat. Důležitým výrazem je VSTUPNÍ a VÝSTUPNÍ zařízení...

9. března - upozornili jsme se, jak počítače mohou pokazit naše zdraví. Příští týden bude opět pětiminutovka z posledních témat...

2. března - seznámili jsme se s počítačovými piráty

23. února - třída jede do divadla, hodina odpadla, vzhledem k tomu, že minulá desetiminutovka nedopadla moc dobře, prosím, připomeňte dětem, ať se podívají na poslední látku - viry.

9. února - seznámili jsme se s počítačovými viry a ochranou před nimi

26. ledna - naučili jsme se, jak se máme starat o počítačovou sestavu a co nedělat, abychom jí neublížili...

19. ledna - proběhla slibované závěrečné zkoušení. Děti poznávaly součástky, se kterými se v pololetí setkaly. Nově jsme si ukázali chladiče procesoru a vysvětlili si, jak fungují.

16. ledna - Vážení rodiče, i když mne můžete navštívit kdykoli po předchozí domluvě, máme 16. leden vyhrazen pro dobrovolné konzultace, a proto Vám nabízím možnost návštěvy mezi 15. - 17. hodinou.

13. hodina - 5. ledna - podívali jsme se dovnitř, do počítače, vyzkoušeli si zastrčení součástek do ZÁKLADOVÉ DESKY (motherboardu), co jež jediný výraz, který budu po dětech chtít, aby poznaly. Poté jsme si vysvětlili, k čemu slouží harddisk a prohlédli jsme si jeho jednotlivé části. To jsou jediné údaje, které by děti měly znát.

11. + 12. hodina - seznámili jsme se, jak vypadá hlavní vypínač počítače, jak se říká "šuplíčku na CD" a ukázali jsme si některé koncovky kabelů, které jsme si vyzkoušeli i zapojit. Znát ale musíme pouze USB.

10. hodina - 1. 12. - rozpoznávání součástek, které jsme minulou hodinu měli v rukách nedopadlo dobře... Dneska jsme si povídali o různých typech počítačových skříní a připomněli jsme si, že počítače jsou přenosné a stolní. 

9. hodina - 24. 11. - naučili jsme se, jaké součástky patří do počítačových generací. Jediné, co budu po dětech požadovat je poznat elektronku, tranzistor, integrovaný obvod a procesor.

8. hodina - 10. 11. - po dlouhé době (státní svátek + školení ŘŠ) jsme si zopakovali probranou látku. Nově jsme se naučili o prvních elektrických počítacích strojích.

7. hodina - 20. 10. - seznámili jsme se s nejstaršími počítacími - mechanickými - stroji.

6. hodina - 13. 10 - povídali jsme si o využití počítačů ve společnosti, vysvětlili jsme si pojem gramotnost a druhá (počítačová) gramotnost

5. hodina 6. 10. - zopakovali jsme si ovládání internetu a seznámili se s počítačovými pojmy HARDWARE, PC, MONITOR, MYŠ, KLÁVESNICE A REPRODUKTORY. Díky znalosti práce na netu jsme si vyhledávali i příslušné obrázky.

4. hodina 29. 9. - ředitelské volno

3. hodina - 22. 9. - sportovní den

2. hodina - 15. 9. - naučili jsme se spouštět a ovládat počítač myší a touchpadem. Spustili jsme si internet a ukázali si, kam napsat slovo, které chci na netu najít...

1. hodina - 8. 9. - děti dostaly CD s učebnicemi informatiky pro 3. ročník a pro 4.+5. ročník. Seznámili jsme se s řádem počítačové učebny a máme první domácí úkol: pořídit nelinkovaný sešit A5.

.

Nebyly nalezeny žádné otázky.